Fara indoiala, in momentul de fata Uber nu se afla in cea mai buna perioada a sa, fiind de luni de zile intr-o criza fara precedent in istoria companiei in urma trecerii acesteia la regimul de oferta publica. Evident, situatia companiei de ride sharing nu pare sa se imbunatateasca prea curand, in ciuda unei cresteri mai recente a rezultatelor companiei pe ultimul trimestru al anului. Care a fost o crestere destul de mica in comparatie cu cifrele pe care le inregistra Uber anul trecut. Ca sa nu mai mentionez si faptul ca rezultatele Uber in primele doua trimestre ale anului au fost cat se poate de dezastruoase. Iar pe langa faptul ca incasarile companiei au fost in situatia in care au fost, au mai si plecat o gramada de oameni din consiliul administrativ al companiei si au fost concediati o multime de angajati. Interesant cum Uber nu a inregistrat prea multe probleme in Romania, in ciuda problemelor financiare combinate cu reglementarile asa-numitei “legi Uber”. Din contra, in Romania, compania, impreuna cu celelalte servicii de ride sharing, au intrat in legalitate, in baza unei norme.

Insa, in alte orase din lume, Uber nu se descurca atat de bine. Sunt orase precum New Jersey, Los Angeles sau New York unde compania de ride sharing se confrunta cu probleme precum amenzi sau interdictii din partea consiliilor de administratie ale oraselor respective. Si apoi mai e si Londra, despre care la un moment dat se spunea ca ar putea fi primul oras din care compania de ride sharing se va retrage. In cele din urma, acest lucru s-a dovedit a fi adevarat, iar aceasta a fost o lovitura uriasa pentru Uber, fara indoiala. 

Autoritatea de reglementare a transportului londonez a respins, luni, oferta Uber de a-si reinnoi licenta de a opera in capitala britanica pentru inca cinci ani. Autoritatea care administreasza transportul in capitala Marii Britanii a respins cererea celor de la Uber pe baza  problemelor de siguranta pe care le prezinta compania, spunand ca cei de la Uber nu sunt „potriviti si adecvati” pentru a circula pe strazile orasului. Este a doua oara in putin de doi ani de zile cand cei de la TfL au declarat ca serviciul de ride sharing nu este potrivit pentru a detine o licenta pentru a opera la Londra. TfL a respins prima data cererea Uber pentru o noua licenta de cinci ani in septembrie 2017. Aceasta a acordat companiei o licenta temporara de 15 luni in iunie 2018, dupa o lupta publică prelungita, care a fost reinnoita cu inca doua luni in septembrie anul curent.

In tot acest timp, Uber a continuat sa-si desfasoare activitatea in oras, facand o serie de schimbari in cultura companiei, in politicile si instrumentele si functiile sale. Dar, potrivit TfL, acestea nu merg suficient de departe pentru a proteja siguranta pasagerilor.

“TfL a identificat un model de eșecuri din partea companiei, inclusiv mai multe incalcari care au pus pasagerii si siguranta lor in pericol”, a declarat autoritatea de reglementare intr-un comunicat de presa. “In ciuda abordarii unora dintre aceste probleme, TfL nu are incredere ca problemele similare nu vor reaparea in viitor, ceea ce a determinat-o sa concluzioneze ca aceasta companie nu este potrivita si adecvata in acest moment.”

Mobile Land
contact@mobile-land.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *