Cei de la Facebook incearca sa-si schimbe imaginea patata de scandaluri printr-o multime de lucruri. E o strategie cat se poate de interesanta, pe de o parte ofera utilizatorilor optiuni noi pentru a demonstra ca s-au schimbat fata de alte vremuri. Pe de alta parte, Facebook este probabil cea mai controversata platforma online din lume, in mare parte lucru care se datoreaza scandalului Cambridge Analytica. In orice caz, reteaua sociala este extrem de nepopulara in fata publicului american. Facebook sustine ca dispune de mecanismele necesare sa verifice cat de autentice sunt unele stiri, dar orice informatie postata de oameni politici nu va trece prin acest filtru. Cu alte cuvinte, reteaua sociala le da voie politicienilor sa manipuleze publicul dupa cum vor, comportament cu care nu sunt deacord atat angajatii, cat si o parte dintre executivii corporatiei americane. In ciuda tuturor acestor lucruri, se pare ca imaginea platformei a avut prea putin de suferit si, de atunci, executivii companiei au incercat sa-si canalizeze eforturile spre alte chestiuni in afara de problemele sale.

Dupa cum spuneam, in ciuda faptului ca se incapataneaza sa-si mentina politicile in privinta reclamelor electorale in conditiile in care SUA are alegeri prezidentiale in toamna, Facebook vrea sa arate ca face pasi importanți pentru a-si spăla imaginea. Reteaua sociala a promis a ia anumite masuri in legatura cu recenziile pe care le lasa utilizatorii. Cu alte cuvinte, cei de la Facebook au anuntat ca vor lua mai multe masuri impotriva recenziilor false si inselatoare pe care le lasa unii utilizatori. Cu toate ca anumite informatii sunt cat se poate de greu de vetificat, in special cele care sustin ca anumite companii ar fi tepare. Pentru ca s-ar putea ca utilizatorii respectivi sa aiba dreptate, mai mult sau mai putin. Depinde in ce masura recenziile negative sunt redactate de catre un singur utilizator sau de mai multi. Evident, cei de la Facebook au fost fortati sa faca acest lucru de catre companiile care au venit cu reclamatii in privinta acestui lucru. Si nu numai. O gramada de presiuni asupra companiei americane in acest sens au fost exercitate de catre cei de la Consiliul Concurentei din Marea Britanie. E o masura care va fi luata si de eBay, un gigant in materie de comert online.

Facebook sustine ca a eliminat 188 de grupuri si a dezactivat 24 de conturi de utilizator, in timp ce eBay a interzis definitiv 140 de utilizatori, din vara pana acum. Obiectiile sunt in privinta acelor conturi false care ar fi facute special pentru a defaima o companie sau alta. Consiliul Concurentei din Marea Britanie s-a referit si la unele postari de pe Instagram, retea care apartine Facebook, si pe care ar fi niste nereguli la unele postari. Evident, atat Facebook, cat si eBay au sustinut ca nu au lasat astfel de continut pe platforma in mod intentionat.

„Milioane de oameni isi bazeaza deciziile de cumparaturi pe recenzii, iar daca acestea sunt inselatoare sau neadevarate, cumparatorii ar putea ajunge sa fie indusi in eroare sa cumpere ceva ce nu isi doresc sau nu lise potriveste, in dezavantajul comerciantilor cinstiti”, a declarat Andrea Coscelli, director CMA.

Mobile Land
contact@mobile-land.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *